Ana içeriğe atla

Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς, Synaspismós Rhizospastikís Aristerás

SYRIZA(Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς, Synaspismós Rhizospastikís Aristerás)



SYRIZA'yla Ulusal Yeniden Yapılanma Planı

Müzakere sonuçlarına bakmaksızın, iktidardaki ilk günden itibaren Memorandumun yerini alacak Ulusal Yeniden Yapılanma Planı için bütün sorumluluğu üstleniyor; Yunan halkına bağlılığımızı sunuyoruz. 

Ulusal Yeniden Yapılanma Planı, toplumsal ve ekonomik çözülmeyi tersine çevirmek, ekonomiyi yeniden kurup krizden çıkmak üzere dört ana ayak üzerinde durmaktadır.


ULUSAL YENİDEN YAPILANMA PLANI'NIN DÖRT ANA AYAĞI

1.    İnsanlık krizine karşı koymak
2.    Ekonomiyi yeniden başlatıp vergi adaletini sağlamak
3.    İstihdamı yeniden sağlamak
4.    Siyasi sistemde demokratik dönüşümleri sağlamak

1. Ayak: İnsanlık krizine karşı koymak

Tahmini toplam maliyet: 1,882 milyar €

Programımız, insanlık krizine derhal karşı koyacaktır. 2 milyar €'luk tahmini bir masraf ile toplumun en savunmasız kesimlerine koruma kalkanı oluşturmak için geniş çaplı acil müdahale sistemi kurulacaktır.

•    Şu anda yoksulluk sınırı altında kalan 300,000 haneye aile başına aylık 300 kWh olmak üzere yıllık 3,600 kWh ücretsiz elektrik. Toplam maliyet: 59,4 milyon €.
•    Geliri olmayan 300,000 aileye yemek yardımı programı. Uygulama, kamu idaresi koordinasyonu aracılığıyla yerel yönetimler, Kilise ve dayanışma örgütleriyle işbirliği içerisinde gerçekleştirilecektir. Toplam maliyet: 756 milyon €.
•    Konut güvencesi programı.Hedef öncelikli olarak 30,0000 dairenin (30, 50, 70 m^2) m^2'si 3 €'dan devlet yardımıyla kiralanması. Toplam maliyet: 54 milyon €.
•    1,262,920 emekliye 700 €'ya kadar 13. aylık olarak Noel ikramiyesinin geri getirilmesi. Toplam maliyet: 543,06 milyon €.
•    Sigortasız işsiz vatandaşlar için ücretsiz sağlık ve ilaç hizmeti. Toplam maliyet: 350 milyon €.
•    Uzun dönemli işsiz ve yoksulluk sınırının altındaki vatandaşlar için özel toplu ulaşım kartı. Toplam maliyet: 120 milyon €.
•    Isınma ve otomotiv dizelden alınan özel tüketim vergisinin kaldırılması.Haneler için ısınma yakıtının başlangıç fiyatı mevcut litre başına 1,20 €'dan 0,90 €'ya düşecektir. Bu düzenlemenin kâr getirmesi beklenmektedir.

2. Ayak: Ekonomiyi yeniden başlatıp vergi adaletini sağlamak

Tahmini toplam maliyet: 6,5 milyar €
Tahmini toplam kâr: 3 milyar €       

İkinci ayaktaki önlemler ekonomiyi yeniden başlatmak üzere düşünülmüştür. Öncelik, reel ekonomideki vergi baskısını hafifletmek, vatandaşların mali yüklerini azaltmak, likidite sağlamak ve talebi arttırmaktır.

Orta sınıf ve bütün vergi mükellefleri üzerindeki aşırı vergi yükü, vatandaşların büyük bir bölümünü; istihdam durumlarını, ne kadar az olursa olsun özel mülkiyetlerini ve hatta eşi benzeri görülmemiş sayıda intihar vakalarının da gösterdiği gibi fiziksel varlıklarını doğrudan tehdit eden bir duruma hapsetmiştir.
Devlete ve sosyal güvenlik fonlarına olan mali yükümlülüklerin 84 taksitle düzenlenmesi.
Tahmini kâr: 3 milyar €

Yıllık olarak öngördüğümüz gelirin toplanması şu önlemlerle kolaylaştırılacaktır:
1.    Borç düzenlemesine dâhil olan herkes için kovuşturmaların sonlanması, el konulmuş banka hesaplarının, birincil konutların, maaşların vb. derhal iadesi ve vergi borcu yoktur belgesinin verilmesi.
2.    Borç düzenlemesine dâhil olup gelirsiz olduğu sabit borçlular için kovuşturma ve yaptırım önlemlerinin 12 aylığına askıya alınması.
3.    Devlete ödenmemiş mali yükümlülüklerin bulunması durumunun suçüstü (in flagrantedelicto) olarak değerlendirilip anayasaya aykırı yapılan işlemlerin sonlandırılması.
4.    Dava yolunun açılması için ödenmemiş borcun %50'sinin peşinat olarak ödeme zorunluluğunun kaldırılması. Peşinat yargıç tarafından belirlenecektir. Borçlunun mali durumuna göre %10-20 arasında olacaktır.
Yürürlükte olan birleşik emlak vergisinin (ENFIA) derhal kaldırılması. Büyük mülkiyetlerin vergilendirilmesi. Emlak bölge oranlarında m^2 başına aşağı yönlü bir düzenleme yapılması.
Tahmini maliyet: 2 milyar €.

Bu vergi, yüksek tutulan vergiden muaf olma sınırıyla artan oranlı olacaktır. Lüks evler haricinde, birincil konutlara uygulanmayacaktır. Ayrıca, küçük ve orta büyüklükteki mülkler muaf olacaktır.
Yıllık 12,000 € gelir vergisi sınırının geri getirilmesi. Vergi dilimlerinin arttırılmasıyla artan oranda vergilendirilmenin sağlanması.
Tahmini maliyet: 1,5 milyar €.

Bireysel ve kurumsal batık kredilerin yeniden yapılandırılarak borçların ertelenmesi.

Yeni borç erteleme yasal düzenlemesinde şunlar bulunacak: Şu anda yoksulluk sınırının altında bulunan vatandaşların borçlarının olay bazında değerlendirilme yapılarak kısmen silinmesi, ödenmemiş borçlar bankalara, devlete ve sosyal güvenlik fonlarına ödenirken borçlunun gelirinin 1/3'ünü geçmeyecek şekilde yeniden düzenlenme prensibi.
•     Özel borçların yönetilmesi için hem vadesi geçen banka borçlarının yöneticisi olarak hem de üzerinde anlaşılan borç düzenlemelerinin uygulanmasını kontrol eden bir kamu aracı kuruluşu kuruyoruz.
•    Önümüzdeki günlerde, SYRIZA 300,000 €'dan daha az değerli birincil konutların üzerindeki ipoteklerin askıya alınma süresini nihayetsiz olarak uzatılması için bir yasa tasarısı önerisinde bulunacak.
•    Bu yasa tasarısı aynı zamanda, kredileri banka haricindeki finansal kuruluşlara ve şirketlere teminat olarak vermek için kredi ve gayrimenkul mükellefiyetleri üzerindeki hakların satış ve aktarımının yasaklanmasını da kapsayacaktır.
•    Kamu gelişim bankası ve özel amaçlı bankaların kurulması:
1 milyar €'luk başlangıç sermayesi.
•    Asgari ücretin 751 €'ya çıkarılması.
Maliyet yok.

3. Ayak: İstihdamı yeniden sağlamak için ulusal plan

Tahmini maliyet: 3 milyar €
İki yıllık istihdam planımızın öngörülen etkisi ekonominin her alanında 300,000 adet net iş artışıdır. Böyle bir plan, ekonomik büyümeden büyük oranda faydalanamayacak olan özellikle de 55 yaş üzeri uzun dönem işsizleri ve genç işsizleri kapsamak için zaruridir. Hedefimiz, işsizlik sigortasının genişleterek daha fazla vatandaşın yararlanmasını sağlamak için fon ayırmaktır.
•    Memorandum hükümetleri tarafından yok edilen çalışma haklarını korumak için kurumsal çerçevenin geri getirilmesi.
•    Toplu iş sözleşmelerinin sözde "artçı etkileri"nin, toplu iş sözleşmelerinin ve uzlaştırma kurulunun geri getirilmesi.
•    Geniş çaplı ve gerekçesiz işçi çıkarmalarına ve taşerona izin veren düzenlemelerin kaldırılması.
Masraf yok.
•    Yeni 300,000 iş için istihdam programı.
Tahmini ilk yıl maliyeti: 3 milyar €

4. Ayak: Siyasi sistemde demokratik dönüşümleri sağlamak

Tahmini toplam maliyet: 0 €
SYRIZA hükümetinin ilk yılından itibaren, devletin kurumsal ve demokratik olarak yeniden yapılanma sürecini başlatacağız. Temsili demokrasinin kurumlarını güçlendirip yeni doğrudan demokrasi kurumları geliştireceğiz.
1.    Devletin bölgesel olarak örgütlenmesi. Şeffaflığın, ekonomik bağımsızlığın güçlendirilmesi, belediyeler ve bölge yönetimlerinin etkili bir biçimde çalışmasının sağlanması. Doğrudan demokrasinin kurumlarını güçlendirip yenilerini geliştireceğiz.
2.    Vatandaşların demokratik katılımlarının güçlendirilmesi. Halkın yasama inisiyatifi, halkın referandum veto ve talep inisiyatifi gibi oluşumlar geliştireceğiz.
3.    Meclisin güçlendirilmesi, dokunulmazlığın kısıtlanması ve milletvekillerin soruşturulmasını engelleyen özel yasal düzenlemelerinin kaldırılması.
4.    Radyo ve televizyon kuruluşlarının, tüm yasal önkoşullar göz önünde bulundurarak ve sıkı mali, vergi ve sosyal güvenlik kriterlerine bağlı kalarak düzenlenmesi. Yunan Radyo ve Televizyonu'nun (ERT) sıfırdan yeniden kurulması.

Toplumun yeniden yapılanması için derhal alınması gereken önlemlerin maliyetinin hesaplanması.
İnsanlık krizini karşılamak ve devasa vergi önlemlerini kaldırmanın toplam maliyetini hesaplamıştık.
Bu maliyet şu şekilde karşılanacak:
1.    İlk olarak, borç düzenleme ve kapatma tedbir ve prosedürlerinden. 7 yıllık bir dönemde ödenecek olan toplam 68 milyar €'nun asgari olarak 20 milyar €'sunu tahsil etmeyi planlıyoruz. Bu, ilk yılda kamu fonlarına yaklaşık 3 milyar €' eklemesi anlamına gelir.
2.    İkinci olarak, vergi ve gümrük kaçakçılığına (yakıt ve sigara) karşı kararlı bir savaşa girerek, ki bu, oligarşik çıkar gruplarıyla çarpışmak için azim ve siyasi irade gerektiren bir şeydir.
3.    Kamu aracı kuruluşu başlangıç sermayesi ve kamu gelişim bankası ile özel amaçlı bankaların 3 milyar €'luk kuruluş maliyetlerini, bankacılık sistemi için oluşturulan yaklaşık 11 milyar €'luk Yunanistan Finansal İstikrar Fonu'ndan karşılayacağız.
4.    İstihdamın yeniden sağlanması için hazırlanan planın maliyeti ise 5 milyar € ediyor. Bunun 3 milyar €'su ilk yılki uygulama maliyeti. İlk yılda, maliyet şöyle karşılanacak:

2007-2013 Ulusal Stratejik Referans Çerçevesi'nden 1 milyar €, 2014-2020 tarihli eşdeğerinden 1,5 milyar € ve Avrupa'daki diğer özel istihdam araçlarından 500 milyon €.
Ayrıca, emekli maaşlarındaki artışların gereklilikleri de, kamu mallarını elden çıkarmak yerine, bunların bir kısmını sosyal güvenlik fonlarına aktararak karşılanacaktır.
Emeklilik fonları ve bireysel tahvillere Özel Sektör Katılımı'nın getirdiği yıkıcı sonuçları geri çevirmek ve emekli aylıklarını adım adım eski haline getirmek için alınması gereken asgari önlemler bunlardır.
"SELANİK PROGRAMI"NIN TAHMİNİ TOPLAM MALİYETİ
11,382 milyar €
TAHMİNİ TOPLAM GELİR:
12 milyar €

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Usus,Fructus & Abusus

Tüm ''Ahlak''ın temeli ''MÜLKİYET''      Neyin doğru neyin yanlış olduğunu belirleyen kurallar bütünü/ilkeler sistemine ''Ahlak'' adı verilir,Ahlak adı verilen ilkeler sistemi bir kültür yada bir grup tarafından genelleştirilir ve kanunlaştırılır.Ve bu kanunlar aracılığı ile grup üyelerinin davranışları düzenlenmeye çalışılır. Bugün ''Genel Ahlak'' yada ''Toplumsal Ahlak'' adını verdiğimiz sistemlerin tamamı tek bir şey üstüne kuruludur.Mülkiyet hakkı. Mülkiyet,taşınır veya taşınmaz bir eşya üzerinde eşya sahibine kullanma,yararlanma ve tasarruf etme yetkisi veren ve hukuk düzeni sınırları içerisinde kullanılabilen mutlak ve ayni bir haktır,mutlak nitelikte olması nedeni ile herkese karşı ileri sürülebilir.Ve toplumsal ahlak kurallarının çıkış noktasını oluşturur. Topluma göre başkasına ait olan birşeyden izinsiz faydalanmak ''kötü''dür.Başkasına ait olan toplum taraf

DON KİŞOT

Üç kelime ile başlıyoruz:Rutin,heyecan,macera   Rutin,alışılagelen,sıradanlaşan detaylı bir ifade ile belirli sürelerde aynı yada çok benzer biçimde tekrar eden şeyler için kullanılır.Rutin bir ''güven'' ifadesi olmasının yanı sıra,gerçekleşen şeyin beklentiye uygun olarak meydana geldiğini ve meydana geleceğini ifade etme biçimidir. Rutin,''sürekli aynı biçimde tekrar etmesi'' nedeni ile insan üzerinde psikolojik yada fiziksel anlamda bir değişikliğe sebep olmamaktadır.Hayatı boyunca çok fazla uçak görmemiş bir  insan ile havaalanında çalışan kişinin içinde bulunduğu durum gibi,yada kulağına daha önce hiç küpe takmamış biri ile kulağına hergün küpe takan kişinin  durumlarında olduğu gibi. (kulağına ilk kez küpe takan birinde hem fiziksel olarak kulağının delinmesi gerekecek hemde psikolojik olarak daha önce yaşamadığı bir oluş içine girecektir.) Rutin,verdiği bu güven duygusunun yanında,belirli bir sürenin ardından mevcut duruma adaptasyondan

TOPLUMSAL BİLİNÇ PARÇACIĞI

''Bilinciniz sadece size ait değildir'' Özgür irade ilizyonunun conseptlere aktarımı,    Bizler,yani ben olarak tanımladığımız yapıların ''görece bağımsız'' bir biçimde otonom kararlar aldığı fikrine sahibizdir.Düşüncelerimizde özgür olduğumuzu kabul ederiz.Bunu yapabilmemizin en önemli sebebi bilincimizin çok parçalı bir yapıdan oluşmasıdır.Hatta bu çok parçalı yapı zamansal düzlemde çok katmanlı bir hale gelmektedir. Homo sapiens sapiens ''düşündüğünün üstüne düşünebilen insan'',kendi özünden yarattığı şeye çıkıp bakabilme hali.Zihin dev bir kütüphane olarak tasvir edildiğinde  bilinç bu kütüphanede dolaşan bir ziyaretçi olarak düşünülmelidir.Bu sebeple bilinç kütüphaneye her seferinde ''benzer'' ama bir öncekinden farklı bir ziyaretçi olarak girmektedir.Bu durumda bilinç zamansal ve olgusal olarak farklılık göstermekte midir?Bunun ötesinde bu ziyaretçi ziyaretin ardından yok olup gitmekte ve yerini diğer zi