Ana içeriğe atla

NE İSTİYORUM.

''Artık şu lanet olası savaşın başlamasını istiyorum.''



Harab olmuş kentler,acı çeken insanlar,salgın hastalıklar;elle tutulacak kadar kesif bir çaresizlik istiyorum.

Sevdiklerinizin cesetleriyle aylarca bir arada kalıp onların çürüyüşünü seyretmenizi,

Ben buralıyım dediğiniz kentlerin haritadan silinmesini,doğup büyüdüğünüz yerlerin yok olup gitmesini,

Özenle döşediğiniz evlerinizin yerle bir edilmesini,başınızı sokacak hiçbir yer kalmamasını,

Her gün ölüm korkusu ile uyanıp her gece ölüm korkusu ile uyumanızı,bir gün daha canlı kalacağınıza dair bütün umutlarınızın yitip gittiğini görmek,

Sevdiğiniz,aşık olduğunuz tanıdığınız herkesi kaybetmenizi,onların cesetlerine sarılıp çaresizlikten kıvranmanızı,

Bir lokma ekmek için yalvarmanızı,bir zamanlar yemeden önce fotoğraflarını paylaştığınız yemeklerin tadını bile unutacak kadar uzun süre aç kalmanızı,

Üstünüze paçavralardan başka giyecek birşey bulamamanızı,

Özenle inşaa edilmiş şehirlerinizin çürüyen cesetlerden çıkan leş kokusu ile dolmasını,

Yalnız kimsesiz çaresiz kalmanızı ölmek için yalvarmanızı istiyorum.

Çünkü ancak o zaman aptallığınızın farkına varabileceksiniz.Bu kadar vurdum duymaz bu kadar boş vermişliğinizin bedelini ancak böyle ödeyeceksiniz.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Usus,Fructus & Abusus

Tüm ''Ahlak''ın temeli ''MÜLKİYET''      Neyin doğru neyin yanlış olduğunu belirleyen kurallar bütünü/ilkeler sistemine ''Ahlak'' adı verilir,Ahlak adı verilen ilkeler sistemi bir kültür yada bir grup tarafından genelleştirilir ve kanunlaştırılır.Ve bu kanunlar aracılığı ile grup üyelerinin davranışları düzenlenmeye çalışılır. Bugün ''Genel Ahlak'' yada ''Toplumsal Ahlak'' adını verdiğimiz sistemlerin tamamı tek bir şey üstüne kuruludur.Mülkiyet hakkı. Mülkiyet,taşınır veya taşınmaz bir eşya üzerinde eşya sahibine kullanma,yararlanma ve tasarruf etme yetkisi veren ve hukuk düzeni sınırları içerisinde kullanılabilen mutlak ve ayni bir haktır,mutlak nitelikte olması nedeni ile herkese karşı ileri sürülebilir.Ve toplumsal ahlak kurallarının çıkış noktasını oluşturur. Topluma göre başkasına ait olan birşeyden izinsiz faydalanmak ''kötü''dür.Başkasına ait olan toplum taraf

DON KİŞOT

Üç kelime ile başlıyoruz:Rutin,heyecan,macera   Rutin,alışılagelen,sıradanlaşan detaylı bir ifade ile belirli sürelerde aynı yada çok benzer biçimde tekrar eden şeyler için kullanılır.Rutin bir ''güven'' ifadesi olmasının yanı sıra,gerçekleşen şeyin beklentiye uygun olarak meydana geldiğini ve meydana geleceğini ifade etme biçimidir. Rutin,''sürekli aynı biçimde tekrar etmesi'' nedeni ile insan üzerinde psikolojik yada fiziksel anlamda bir değişikliğe sebep olmamaktadır.Hayatı boyunca çok fazla uçak görmemiş bir  insan ile havaalanında çalışan kişinin içinde bulunduğu durum gibi,yada kulağına daha önce hiç küpe takmamış biri ile kulağına hergün küpe takan kişinin  durumlarında olduğu gibi. (kulağına ilk kez küpe takan birinde hem fiziksel olarak kulağının delinmesi gerekecek hemde psikolojik olarak daha önce yaşamadığı bir oluş içine girecektir.) Rutin,verdiği bu güven duygusunun yanında,belirli bir sürenin ardından mevcut duruma adaptasyondan

TOPLUMSAL BİLİNÇ PARÇACIĞI

''Bilinciniz sadece size ait değildir'' Özgür irade ilizyonunun conseptlere aktarımı,    Bizler,yani ben olarak tanımladığımız yapıların ''görece bağımsız'' bir biçimde otonom kararlar aldığı fikrine sahibizdir.Düşüncelerimizde özgür olduğumuzu kabul ederiz.Bunu yapabilmemizin en önemli sebebi bilincimizin çok parçalı bir yapıdan oluşmasıdır.Hatta bu çok parçalı yapı zamansal düzlemde çok katmanlı bir hale gelmektedir. Homo sapiens sapiens ''düşündüğünün üstüne düşünebilen insan'',kendi özünden yarattığı şeye çıkıp bakabilme hali.Zihin dev bir kütüphane olarak tasvir edildiğinde  bilinç bu kütüphanede dolaşan bir ziyaretçi olarak düşünülmelidir.Bu sebeple bilinç kütüphaneye her seferinde ''benzer'' ama bir öncekinden farklı bir ziyaretçi olarak girmektedir.Bu durumda bilinç zamansal ve olgusal olarak farklılık göstermekte midir?Bunun ötesinde bu ziyaretçi ziyaretin ardından yok olup gitmekte ve yerini diğer zi