Ana içeriğe atla

REPLİKA

''Yürüyen Cesetler''



Doğduğundan beri aynı şehirde yaşamak.

Ölmek için bir kenara atılana kadar yıllarca aynı işte çalışmak.

Aynı şeyleri yapmak.

Aynı şeyleri yemek.

Aynı şeylere inanmak

Eve hergün aynı yoldan gidip gelmek.

Hep aynı insanlarla bir arada olmak.

Ve aynı kişiyle bir ömür geçirmek.


İstikrar :Kararlılık,denge,stabilizasyon.

Değişime kapalılık;muhafazakarlık.

Eğitim sisteminin temel amacı;toplum için ideal olduğu düşünülen bireylerin yetiştirilmesi,öğretmenin kendi kopyalarını yaratması;tüm öğrenciler orjinal örneğin bir replikası

Doğum,yaşam,ölüm.Kısır döngü:''Aynı olumsuz sonucu veren, çözüm getirmeyen durumların tekrarlanması''

Hayatın anlamı:Gereksiz bir soru.


DOĞUM


Beslenme ve bakım evresi


Çocukluk, okula başlayana kadar kısa bir özgürlük çağı,okul ile birlikte büyük fotokopi makinesine beyaz bir kağıt olarak giriş,kalitesiz karbon ve acı verici bir basım süreci,yapılmak istenenin kötü bir kopyası,yada yapılabilinen kadarı.

Gençlik,yüksek hormon düzeyi ,iki cins arasına örülmüş duvarlar,maddi gereklilikler,büyük adam olup kapalı bir ofiste çalışma hayalleri.Daha büyük bir matbaa makinesine giriş:Üniversite.Birşey olduğunu zannetme çağı.Ukalalığın zirvesi ve bir hiç olarak dışarı atılma.Hayata ve cinselliğe dair bir fragman dönemi.

Mezun olmuş işsizlik çağı,idealist bir arayış çaresiz bir razı oluş aşaması 

Tutuğu dalı bırakmama dönemi

Hayırlı bir kısmet arayışı

Aya ilk adım,söz,nişan,düğün.Gecesi bir fahişeden daha pahalıya mal olan bir eş.

Bir gecelik eğlencenin senelerce süren geri ödemesi.

Balayı,çiftleşme,başarılı bir döllenme ve yeni bir canlı

YAŞAM


Evin yeni eğlencesi,korkunç bir sorumluluk


Artan baskı,tutunulan dallara daha sıkı bir sarılış.

Gecen yıllar,on yıllar,satabilizasyon ,korkunç bir istikrar süreci

Sorumluluğu ile birlikte büyüyen çocuklar,

Çocuklarla geçen birkaç eğlenceli yılın ardından onları büyük fotokopi makinesine teslim etme,
Yavaş yavaş diğerlerine benzeyen suretler,kötü kopyalar,yeni repliklalar.

Diğerlerine daha iyi benzesin diye ödenen büyük bir bedel,

İyi yaşamanın tek yolu,iyi bir iş

Toplum denen tanrıya secde

Düğün,herkes ile birlikte müzik eşliğinde yapılan tuaf hareketler bianeli.

Yeni evliler,çiftleşmenin meyveleri için hasat zamanı sorgulamaları

İlk doğanlar için,kölelikten azad edilme,onlarca yıldan sonra işe yaramazlar için ölüme terk ediliş.

Emeklilik;Gözü toprağa dikerek ölümü bekleme çağı,geçmişe özlem

Bir hiç uğruna geçen yıllara ağıt.

Hastalıklar,şeker,kalp,romatizma,yükselen ölüm korkusu,boşa yaşamışlığa duyulan pişmanlık

Ansızın gelen bir ziyaretçi

ÖLÜM


Geride kalan bir soru:Neden?


Aynı yerde doğup,aynı yerde yaşayıp,aynı yerde ölmek iyi birşey mi?Onlarca yıl aynı şeyi bıkmadan usanmadan sıkılmadan yapmak itaatkar bir köle olmak övülebilir mi?İnsan inancını sorgulamamalı mı?Hayatta başarılı olmanın ölçüsü diğerlerine benzerlik oranı mı?Aynı yollar aynı insanlar aynı olaylar içinde bulunuyor olmak ulaşılması gereken hedef mi?Aynı insana bir ömür aşık kalınabilir mi?Yaşam denilen bu istemsiz oyunda amaç ''kendinden öncekileri tekrar etmek'' mi?


Aynılarla dolu bir hayatın ardından ''Neden?'' sorusunun cevabı bulunabilir mi?


Sen diğerlerinin ''Replikası'' olmaya gerçekten razı mısın?


Yürüyen bir cesetten ,kendine neden yaşadığını soracak kadar büyük bir kahraman çıkar mı?Yoksa diğerleri ile birlikte aynılık siperinin arkasına yatmak mı en güzel olanı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Usus,Fructus & Abusus

Tüm ''Ahlak''ın temeli ''MÜLKİYET''      Neyin doğru neyin yanlış olduğunu belirleyen kurallar bütünü/ilkeler sistemine ''Ahlak'' adı verilir,Ahlak adı verilen ilkeler sistemi bir kültür yada bir grup tarafından genelleştirilir ve kanunlaştırılır.Ve bu kanunlar aracılığı ile grup üyelerinin davranışları düzenlenmeye çalışılır. Bugün ''Genel Ahlak'' yada ''Toplumsal Ahlak'' adını verdiğimiz sistemlerin tamamı tek bir şey üstüne kuruludur.Mülkiyet hakkı. Mülkiyet,taşınır veya taşınmaz bir eşya üzerinde eşya sahibine kullanma,yararlanma ve tasarruf etme yetkisi veren ve hukuk düzeni sınırları içerisinde kullanılabilen mutlak ve ayni bir haktır,mutlak nitelikte olması nedeni ile herkese karşı ileri sürülebilir.Ve toplumsal ahlak kurallarının çıkış noktasını oluşturur. Topluma göre başkasına ait olan birşeyden izinsiz faydalanmak ''kötü''dür.Başkasına ait olan toplum taraf

DON KİŞOT

Üç kelime ile başlıyoruz:Rutin,heyecan,macera   Rutin,alışılagelen,sıradanlaşan detaylı bir ifade ile belirli sürelerde aynı yada çok benzer biçimde tekrar eden şeyler için kullanılır.Rutin bir ''güven'' ifadesi olmasının yanı sıra,gerçekleşen şeyin beklentiye uygun olarak meydana geldiğini ve meydana geleceğini ifade etme biçimidir. Rutin,''sürekli aynı biçimde tekrar etmesi'' nedeni ile insan üzerinde psikolojik yada fiziksel anlamda bir değişikliğe sebep olmamaktadır.Hayatı boyunca çok fazla uçak görmemiş bir  insan ile havaalanında çalışan kişinin içinde bulunduğu durum gibi,yada kulağına daha önce hiç küpe takmamış biri ile kulağına hergün küpe takan kişinin  durumlarında olduğu gibi. (kulağına ilk kez küpe takan birinde hem fiziksel olarak kulağının delinmesi gerekecek hemde psikolojik olarak daha önce yaşamadığı bir oluş içine girecektir.) Rutin,verdiği bu güven duygusunun yanında,belirli bir sürenin ardından mevcut duruma adaptasyondan

TOPLUMSAL BİLİNÇ PARÇACIĞI

''Bilinciniz sadece size ait değildir'' Özgür irade ilizyonunun conseptlere aktarımı,    Bizler,yani ben olarak tanımladığımız yapıların ''görece bağımsız'' bir biçimde otonom kararlar aldığı fikrine sahibizdir.Düşüncelerimizde özgür olduğumuzu kabul ederiz.Bunu yapabilmemizin en önemli sebebi bilincimizin çok parçalı bir yapıdan oluşmasıdır.Hatta bu çok parçalı yapı zamansal düzlemde çok katmanlı bir hale gelmektedir. Homo sapiens sapiens ''düşündüğünün üstüne düşünebilen insan'',kendi özünden yarattığı şeye çıkıp bakabilme hali.Zihin dev bir kütüphane olarak tasvir edildiğinde  bilinç bu kütüphanede dolaşan bir ziyaretçi olarak düşünülmelidir.Bu sebeple bilinç kütüphaneye her seferinde ''benzer'' ama bir öncekinden farklı bir ziyaretçi olarak girmektedir.Bu durumda bilinç zamansal ve olgusal olarak farklılık göstermekte midir?Bunun ötesinde bu ziyaretçi ziyaretin ardından yok olup gitmekte ve yerini diğer zi